Awards 2020

Webstock Awards ofera recunoastere celor mai creative si inedite proiecte si campanii din online (inclusiv social media si mobile), realizate in Romania, in ultimul an.

Ca si la editiile anterioare, premiile Webstock 2020 se vor desfasura pe parcursul a doua etape: propunerile spre nominalizare si jurizarea (ce include preselectia nominalizatilor si jurizarea finala). Se califica acele proiecte care au fost realizate in intervalul 2019 (august) – 2020 (august), se adreseaza publicului roman, sunt dezvoltate de echipe locale si exceleaza in design, functionalitate si continut.

Propunerile la Webstock Awards pot fi facute in perioada 1 august – 9 septembrie, sunt gratuite si pot fi anuntate de orice persoana (autor sau utilizator), prin completarea formularului online. Atentie, o propunere nu aduce automat si o nominalizare.

Nominalizarea este facuta de organizator pe baza propunerilor primite, numai daca aceasta se incadreaza in categorie si respecta cerintele. Organizatorul isi rezerva dreptul de a lua in calcul criterii ajutatoare pentru selectia nominalizatilor.

Un proiect poate fi propus la o singura categorie din concurs. Exista insa situatii in care componente din proiecte complexe pot fi sugerate separat in competitie. Va rugam sa ne contactati la adresa contact[@] webstock [.] ro, pentru lamuriri suplimentare.

Nominalizarile vor fi anuntate dupa 15 septembrie, in urma unui proces de preselectie realizat de catre organizator. Preselectia vizeaza in primul rand incadrarea corecta a proiectelor propuse, creativitatea si nivelul de dezvoltare si valabilitatea informatiilor (descrierilor).

Jurizarea efectiva revine unui grup format din specialisti in marketing si persoane din agentii de marketing si comunicare si se desfasoara in perioada 19 septembrie – 1 octombrie, aceasta fiind valabila si pentru categoriile cu jurizare online. O categorie va intra in jurizare cu un minimum de 5 nominalizari valide.

Jurizarea va lua in calcul urmatoarele criterii: originalitate, design, structura, navigabilitate si functionalitate, relevanta si interactivitate, insa in aprecierea proiectelor vor conta foarte mult creativitatea si experienta generala oferita de acestea. Criterii dedicate vor fi comunicate juratilor pe fiecare categorie si facute ulterior publice, inainte de gala.

Categorii 2020

BEST INDEPENDENT PUBLISHING

Categorie deschisa proiectelor media online nou aparute in peisajul local, lansate in ultimii cativa ani, fara o legatura cu trusturi sau cu produse media offline, care se sustin prin donatii, crowdfunding, proiecte speciale si advertising. In aceasta categorie sunt acceptate proiecte cu larga recunoastere si o audienta consistenta. Preselectia va fi facuta de un grup de jurnalisti si profesionisti in comunicare. Castigatorii vor fi alesi prin votul public online si cel al unui juriu dedicat. Propune proiect

BEST COMPANY BLOG

Categoria vizeaza blogurile de companie, de brand sau de campanie, dezvoltate local si adresate publicului din Romania. Sunt acceptate bloguri inca active, care au avut cel putin 6 articole in ultimele 12 luni si cel putin unn articol in 2020. Propune blog

BEST APPLICATIONS

Site-uri, aplicatii online si aplicatii mobile care vin in ajutorul utilizatorilor. Sunt instrumente digitale utile, care rezolva o problema sau ajuta in diverse situatii. La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si au fost lansate. In preselectie va conta partea utilitara a proiectului. Categorie este deschisa doar organizatiilor (for-profit, non-profit, din administratie). Propune aplicatie

BEST PODCASTS (MARKETING & TECHNOLOGY)

Categorie adresata podcast-urilor audio care abordeaza predominant subiecte despre comunicare, marketing, digital, tehnologie si business online. Autorii podcast-urilor trebuie sa fie implicati in domeniile marcom & tech. Pot fi inscrise numai podcast-uri personale, care au cel putin 3 episoade. Categorie deschisa exclusiv podcasterilor individuali. Propune podcast

BEST BRAND PODCASTS

Categorie adresata podcast-urilor audio care au fost lansate sau sunt sustinute de brand-uri pe termen mediu/ lung. Fiecare podcast propus spre nominalizare trebuie  sa aiba cel putin 3 episoade. Propune podcast

BEST SOCIAL GOOD CAMPAIGNS

Campanii initiate de bloggeri, vloggeri, jurnalisti, influenceri, persoane publice, lansate in ultimul an, in mediul online sau offline (care a avut si sprijin online), ce au sprijinit o initiativa sau o idee de bine, au cautat sa schimbe perceptii, au sustinut comunitati. La aceasta categorie nu se pot inscrie organizatiile (for-profit, non-profit, din administratie) si nici proiecte deja participante la editia anterioara. Sunt admise colaborarile intre creatori de continut si organizatii, insa proiectele trebuie sa fi fost initiate de persoanele mai sus amintite. Preselectia propunerilor va tine cont de impactul avut in mediul online si offline, de aceea e important sa existe in descrierea proiectelor cat mai multe date concrete. Un creator poate inscrie un singur proiect. Propune campanie

BEST USE OF GROUPS & COMMUNITIES

Proiecte sau campanii de comunicare, desfasurate de brand-uri sau cu ajutorul lor in cadrul unor grupuri/comunitati online (Facebook, LinkedIn, Forumuri). Campaniile propuse trebuie sa demonstreze cum au folosit in mod eficient si creativ puterea comunitatilor. Un brand poate nominaliza maximum 3 campanii. Propune campanie

BEST USE OF USER GENERATED CONTENT

In aceasta categorie pot fi propuse campanii sau proiecte care s-au bazat pe continutul creat de utilizatori (user generated content). Sunt acceptate si componente (UGC) ale unor campanii deja sugerate intr-o alta categorie, cu conditia ca acestea sa fie descrise clar in formularul de inscriere, la capitolul Motivatie. Categoria este deschisa doar organizatiilor (for-profit, non-profit, din administratie). Propune proiect

BEST USE OF SOCIAL MEDIA ADVERTISING

Categorie deschisa campaniilor de publicitate in social media (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok), inclusiv in reteaua Google (GDN), care au avut ca obiectiv cresterea awareness-ului, cresterea vanzarilor ori doar generarea de lead-uri si se adreseaza brand-urilor si agentiilor digitale (performance marketing) cu activitate locala. Propune campanie

BEST USE OF PHOTOGRAPHY

Proiecte sau campanii de comunicare online ori proiecte digitale offline, in care fotografia a avut un rol important, cu un  concept unitar, ce s-au remarcat prin creativitate si executie. Se apreciaza rolul fotografiei in proiect si felul in care ea comunica cu publicul. Pot fi inscrise doar proiecte de brand. Sunt acceptate proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop). La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si care nu sunt inscrise deja si la Best Use of Instagram. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Propune proiect

BEST USE OF VIDEO

Proiecte sau campanii de comunicare online ori proiecte digitale offline, in care continutul video a avut un rol important, cu un  concept unitar, ce s-au remarcat prin creativitate si executie. Pot fi campanii care s-au remarcat fie prin viralitate, fie prin creativitate, concept ori executie. Proiectele online pot fi reprezentate fie de site-uri dedicate (ori sectiuni pe acestea), fie de campanii de brand. Se apreciaza rolul elementelor video in proiect si felul in care acestea comunica cu publicul. 

Pot fi inscrise doar proiecte ale organizatiilor (for-profit, non-profit, din administratie). Sunt acceptate proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop). La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si care nu sunt inscrise deja si la Best Use of YouTube. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. Propune proiect

BEST USE OF LIVE VIDEO

Proiecte video lansate sau sustinute de de brand-uri care au inclus aparitii live online, fie sub forma unor transmisiuni punctuale, fie sub forma unor emisiuni sau serii, pe YouTube, Facebook, Instagram sau alte platforme. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. Propune proiect

BEST BRAND ON INSTAGRAM

Conturi de Instagram ale brandurilor (companiilor) care comunica constant cu publicul din Romania pe aceasta platforma vizuala. Sunt apreciate acele conturi care publica in mod frecvent status-uri, stories si clipuri pe IGTV, ofera o experienta de brand vizuala deosebita, desfasoara actiuni promotionale si sunt urmarite de peste 10.000 de persoane. La aceasta categorie pot fi inscrise conturi participante si la editii anterioare, care insa au fost actualizate consistent in ultimul an. Propune cont de brand

BEST BRAND ON YOUTUBE

Conturi de YouTube ale brandurilor (companiilor) care comunica constant cu publicul din Romania pe aceasta platforma vizuala. Sunt apreciate acele conturi care publica in mod frecvent clipuri, ofera o experienta de brand vizuala deosebita, desfasoara actiuni promotionale si sunt urmarite de peste 10.000 de persoane. Propune canal

BEST ONLINE VIDEO SHOWS

Categorie dedicata emisiunilor cu difuzare exclusiv online, cu mai multe episoade, canalelor jurnalistilor care publica in mod constant clipuri pe anumite teme, canalelor publicatiilor online, serialelor online. In aceaasta categorie nu pot fi inscrise canale de nisa (culinare, tech, auto, fashion & beauty etc) si nici vlogurile personale clasice. Pot fi propuse proiecte care apar pe YouTube, Vimeo, Facebook, IGTV ori pe alte platforme online, care respecta conceptul seriilor / serialelor. Categoria se adreseaza atat creatorilor de continut, cat si organizatiilor (for-profit, non-profit, din administratie). Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. Propune show

BEST USE OF INSTAGRAM

Campanii derulate de brand-uri pe Instagram, atat pe contul propriu, cat si pe cel al influencerilor colaboratori. Campanii care se remarca prin creativitate, un concept inedit si pe felul in care au fost folosite optiunile platformei ori conturile influencerilor. Campanii in care Instagram a avut un rol bine definit. Categorie dedicata brand-urilor. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie. Propune proiect

BEST USE OF YOUTUBE

Campanii derulate de brand-uri pe YouTube, atat pe contul propriu, cat si pe cel al influencerilor colaboratori. Campanii care se remarca prin creativitate, un concept inedit si pe felul in care au fost folosite optiunile platformei ori conturile influencerilor. Campanii in care YouTube a avut un rol bine definit. Categorie dedicata brand-urilor. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie. Propune campanie

BEST INFLUENCER CAMPAIGNS

Campanii desfasurate de branduri cu creatori de continut (bloggeri, vloggeri sau instagrammeri) si/ sau celebritati. Creativitatea campaniilor e un factor esential in preselectia proiectelor, dar va fi apreciat si rolul influencerilor si originalitatea in implementare. Proiectele inscrise trebuie sa reprezinte un brand / o companie si sa sublinieze rolul pe care influencerii l-au avut in campanie. La aceasta categorie pot fi inscrise doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie. Propune campanie

SPECIAL PROJECTS

Proiecte speciale in online initiate de organizatii (for-profit, non-profit, din administratie), care nu se incadreaza in alta categorie din concurs. Selectia nominalizarilor va fi facuta in functie de creativitate, elemente de noutate si aspectul “special” al proiectului. Sunt cautate proiecte intr-adevar deosebite, care au avut o idee puternica sau o implementare inedita. Nu sunt admise proiectele personale, aplicatiile si campaniile de brand obisnuite, ci mai degraba programe si campanii speciale, abordari inedite, integrari online – offline originale, aplicatii (non-mobile) etc. La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. Propune proiect

BEST CREATIVE IDEA

Categorie deschisa ideilor din spatele campaniilor ori proiectelor digitale si din social media, desfasurate de brand-uri in ultimul an. La aceasta categorie poti fi propuse proiecte deja sugerate intr-o alta categorie, fara sa fi fost insa nominalizate la o editie anterioara. De asemenea, motivatia propunerii din formularul de participare trebuie sa sublinieze clar creativitatea, unicitatea, elementele diferentiatoare ale ideii. La aceasta categorie, un brand poate face o singura propunere. Propune idee

BEST DIGITAL INNNOVATION

Categorie dedicata proiectelor noi, care utilizeaza elemente, platforme sau tehnologii noi. Noutatea este asadar un factor diferentiator. Multe proiecte provin de obicei din randul brand-urilor care au facut experimente social media sau in online, asa cum altele sunt inscrise de persoane care experimenteaza noi tehnologii sau chiar inoveaza. Sunt acceptate doar proiecte lansate deja si care fie se adreseaza pietei noastre. La aceasta categorie pot fi inscrise doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Propune proiect

BEST EXPERIENTIAL CAMPAIGNS

Categorie dedicata proiectelor speciale isi campaniilor care combina mediul online cu spatiul offline, initiate de companii si brand-uri, ce pun accent pe oferirea unei experiente inedite audientei. Selectia nominalizarilor va fi facuta in functie de creativitate si aspectul “special” al proiectului. Sunt cautate proiecte intr-adevar deosebite, care au avut o idee puternica sau o implementare inedita. Nu sunt admise proiectele personale, campaniile de brand si nici evenimente de genul concerte, festivaluri, meetups ori conferinte, dar sunt acceptate activarile creative ale brandurilor din cadrul evenimentelor. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. Propune proiect

ABSOLUT ONLINE PERSONALITY OF THE YEAR

La aceasta categorie, pot fi propuse persoane active in mediul online, care se exprima prin intermediul blogurilor, comunitatilor si site-urilor si au o prezenta activa in retelele sociale. Persoane care au creat comunitati sau sunt recunoscute ca voci importante in diverse domenii. Persoane implicate in activitati online cu impact in randul unor grupuri sau comunitati. Premiul va fi desemnat atat prin votul juriului, cat si prin vot public online. Propune o personalitate 

  • Hosting by Host-Age.ro