Awards 2020

Webstock Awards ofera recunoastere celor mai creative si inedite proiecte si campanii din online (inclusiv social media si mobile), realizate in Romania, in ultimul an.

Ca si la editiile anterioare, premiile Webstock 2020 se vor desfasura pe parcursul a doua etape: propunerile spre nominalizare si jurizarea (ce include preselectia nominalizatilor si jurizarea finala). Se califica acele proiecte care au fost realizate in intervalul 2019 (august) – 2020 (august), se adreseaza publicului roman, sunt dezvoltate de echipe locale si exceleaza in design, functionalitate si continut.

Propunerile la Webstock Awards pot fi facute in perioada 1 august – 9 septembrie, sunt gratuite si pot fi anuntate de orice persoana (autor sau utilizator), prin completarea formularului online. Atentie, o propunere nu aduce automat si o nominalizare.

Nominalizarea este facuta de organizator pe baza propunerilor primite, numai daca aceasta se incadreaza in categorie si respecta cerintele. Organizatorul isi rezerva dreptul de a lua in calcul criterii ajutatoare pentru selectia nominalizatilor.

Un proiect poate fi propus la o singura categorie din concurs. Exista insa situatii in care componente din proiecte complexe pot fi sugerate separat in competitie. Va rugam sa ne contactati la adresa contact[@] webstock [.] ro, pentru lamuriri suplimentare.

Nominalizarile vor fi anuntate dupa 15 septembrie, in urma unui proces de preselectie realizat de catre organizator. Preselectia vizeaza in primul rand incadrarea corecta a proiectelor propuse, creativitatea si nivelul de dezvoltare si valabilitatea informatiilor (descrierilor).

Jurizarea efectiva revine unui grup format din specialisti in marketing si persoane din agentii de marketing si comunicare si se desfasoara in perioada 21 septembrie – 1 octombrie, aceasta fiind valabila si pentru categoriile cu jurizare online. O categorie va intra in jurizare cu un minimum de 5 nominalizari valide.

Jurizarea va lua in calcul urmatoarele criterii: originalitate, design, structura, navigabilitate si functionalitate, relevanta si interactivitate, insa in aprecierea proiectelor vor conta foarte mult creativitatea si experienta generala oferita de acestea. Criterii dedicate vor fi comunicate juratilor pe fiecare categorie si facute ulterior publice, inainte de gala.

Categorii 2020

BEST INDEPENDENT PUBLISHING

Categorie deschisa proiectelor media online nou aparute in peisajul local, lansate in ultimii cativa ani, fara o legatura cu trusturi sau cu produse media offline, care se sustin prin donatii, crowdfunding, proiecte speciale si advertising. In aceasta categorie sunt acceptate proiecte cu larga recunoastere si o audienta consistenta. Preselectia va fi facuta de un grup de jurnalisti si profesionisti in comunicare. Castigatorii vor fi alesi prin votul public online si cel al unui juriu dedicat.

BEST COMPANY BLOG

Categoria vizeaza blogurile de companie, de brand sau de campanie ori platforme de continut care respecta regulile blogurilor, dezvoltate local si adresate publicului din Romania. Sunt acceptate bloguri si platforme inca active, care au avut cel putin 6 articole in ultimele 12 luni si cel putin un articol in 2020. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST APPLICATIONS

Site-uri, aplicatii online si aplicatii mobile care vin in ajutorul utilizatorilor. Sunt instrumente digitale utile, care rezolva o problema sau ajuta in diverse situatii. La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si au fost lansate. In preselectie va conta partea utilitara a proiectului. Categorie este deschisa doar companiilor (brandurilor) si asociatiilor, ONG-urilor si organizatiilor din administratie.

BEST PODCASTS (MARKETING & TECHNOLOGY)

Categorie adresata podcast-urilor audio care abordeaza predominant subiecte despre comunicare, marketing, digital, tehnologie si business online. Autorii podcast-urilor trebuie sa fie implicati in domeniile marcom & tech. Pot fi inscrise numai podcast-uri personale, care au cel putin 3 episoade. Categorie deschisa exclusiv podcasterilor individuali.

BEST BRAND PODCASTS

Categorie adresata podcasturilor audio care au fost lansate sau sunt sustinute de branduri pe termen mediu/ lung. Fiecare podcast propus spre nominalizare trebuie sa aiba cel putin 3 episoade. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST SOCIAL GOOD CAMPAIGNS

Campanii initiate de bloggeri, vloggeri, jurnalisti, influenceri, persoane publice, lansate in ultimul an, in mediul online sau offline (care a avut si sprijin online), ce au sprijinit o initiativa sau o idee de bine, au cautat sa schimbe perceptii, au sustinut comunitati. La aceasta categorie nu se pot inscrie organizatiile (for-profit, non-profit, din administratie) si nici proiecte deja participante la editia anterioara. Sunt admise colaborarile intre creatori de continut si organizatii, insa proiectele trebuie sa fi fost initiate de persoanele mai sus amintite. Preselectia propunerilor va tine cont de impactul avut in mediul online si offline, de aceea e important sa existe in descrierea proiectelor cat mai multe date concrete. Un creator poate inscrie un singur proiect.

BEST USE OF GROUPS & COMMUNITIES

Proiecte sau campanii de comunicare, desfasurate de brand-uri sau cu ajutorul lor in cadrul unor grupuri/comunitati online (Facebook, LinkedIn, Forumuri). Campaniile propuse trebuie sa demonstreze cum au folosit in mod eficient si creativ puterea comunitatilor. Un brand poate nominaliza maximum 3 campanii.

BEST USE OF USER GENERATED CONTENT

In aceasta categorie pot fi propuse campanii sau proiecte care s-au bazat pe continutul creat de utilizatori (user generated content). Sunt acceptate si componente (UGC) ale unor campanii deja sugerate intr-o alta categorie, cu conditia ca acestea sa fie descrise clar in formularul de inscriere, la capitolul Motivatie. Categoria este deschisa doar companiilor (brandurilor) si asociatiilor, ONG-urilor si organizatiilor din administratie. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST USE OF SOCIAL MEDIA ADVERTISING

Categorie deschisa campaniilor de publicitate in social media (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok), inclusiv in reteaua Google (GDN), care au avut ca obiectiv cresterea awareness-ului, cresterea vanzarilor ori doar generarea de lead-uri si se adreseaza brand-urilor si agentiilor digitale (performance marketing) cu activitate locala. O agentie poate nominaliza maximum 3 campanii in aceasta categorie.

BEST USE OF PHOTOGRAPHY

Proiecte sau campanii de comunicare online ori proiecte digitale offline, in care fotografia a avut un rol important, cu un  concept unitar, ce s-au remarcat prin creativitate si executie. Se apreciaza rolul fotografiei in proiect si felul in care ea comunica cu publicul. Pot fi inscrise doar proiecte de brand. Sunt acceptate proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop). La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si care nu sunt inscrise deja si la Best Use of Instagram. Un brand poate face maximum 3 propuneri. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST USE OF VIDEO

Proiecte sau campanii de comunicare online ori proiecte digitale offline, in care continutul video a avut un rol important, cu un concept unitar, ce s-au remarcat prin creativitate si executie. Pot fi campanii care s-au remarcat fie prin viralitate, fie prin creativitate, concept ori executie. Proiectele online pot fi reprezentate fie de site-uri dedicate (ori sectiuni pe acestea), fie de campanii de brand. Se apreciaza rolul elementelor video in proiect si felul in care acestea comunica cu publicul.

Pot fi inscrise doar proiecte ale companiilor (brandurilor) si asociatiilor, ONG-urilor si organizatiilor din administratie. Sunt acceptate proiecte integrate (cu o poveste, o idee, un titlu, un scop). La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior si care nu sunt inscrise deja si la Best Use of YouTube. Un brand poate face maximum 3 propuneri. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare.

BEST USE OF LIVE VIDEO

Proiecte video lansate sau sustinute de de brand-uri care au inclus aparitii live online, fie sub forma unor transmisiuni punctuale, fie sub forma unor emisiuni sau serii, pe YouTube, Facebook, Instagram sau alte platforme. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST BRAND ON INSTAGRAM

Conturi de Instagram ale brandurilor (companiilor) care comunica constant cu publicul din Romania pe aceasta platforma vizuala. Sunt apreciate acele conturi care publica in mod frecvent status-uri, stories si clipuri pe IGTV, ofera o experienta de brand vizuala deosebita, desfasoara actiuni promotionale si sunt urmarite de peste 10.000 de persoane. La aceasta categorie pot fi inscrise conturi participante si la editii anterioare, care insa au fost actualizate consistent in ultimul an. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST BRAND ON YOUTUBE

Conturi de YouTube ale brandurilor (companiilor) care comunica constant cu publicul din Romania pe aceasta platforma vizuala. Sunt apreciate acele conturi care publica in mod frecvent clipuri, ofera o experienta de brand vizuala deosebita, desfasoara actiuni promotionale si sunt urmarite de peste 10.000 de persoane. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST ONLINE VIDEO SHOWS

Categorie dedicata emisiunilor cu difuzare exclusiv online, cu mai multe episoade, canalelor jurnalistilor care publica in mod constant clipuri pe anumite teme, canalelor publicatiilor online, serialelor online. In aceaasta categorie nu pot fi inscrise canale de nisa (culinare, tech, auto, fashion & beauty etc) si nici vlogurile personale clasice. Pot fi propuse proiecte care apar pe YouTube, Vimeo, Facebook, IGTV ori pe alte platforme online, care respecta conceptul seriilor / serialelor. Categoria se adreseaza atat creatorilor de continut, cat si organizatiilor (for-profit, non-profit, din administratie). La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare.

BEST USE OF INSTAGRAM

Campanii derulate de brand-uri pe Instagram, atat pe contul propriu, cat si pe cel al influencerilor colaboratori. Campanii care se remarca prin creativitate, un concept inedit si pe felul in care au fost folosite optiunile platformei ori conturile influencerilor. Campanii in care Instagram a avut un rol bine definit. Categorie dedicata brand-urilor. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST USE OF YOUTUBE

Campanii derulate de brand-uri pe YouTube, atat pe contul propriu, cat si pe cel al influencerilor colaboratori. Campanii care se remarca prin creativitate, un concept inedit si pe felul in care au fost folosite optiunile platformei ori conturile influencerilor. Campanii in care YouTube a avut un rol bine definit. Categorie dedicata brand-urilor. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie. La aceasta categorie, nu pot fi propuse proiecte lansate de institutiile media.

BEST INFLUENCER CAMPAIGNS

Campanii desfasurate de branduri cu creatori de continut (bloggeri, vloggeri sau instagrammeri) si/ sau celebritati. Creativitatea campaniilor e un factor esential in preselectia proiectelor, dar va fi apreciat si rolul influencerilor si originalitatea in implementare. Proiectele inscrise trebuie sa reprezinte un brand / o companie si sa sublinieze rolul pe care influencerii l-au avut in campanie. La aceasta categorie pot fi inscrise doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Un brand poate inscrie maximum 3 proiecte in aceasta categorie.

SPECIAL PROJECTS

Proiecte speciale in online initiate de companii (branduri) si asociatii, ONG-uri si organizatii din administratie care nu se incadreaza in alta categorie din concurs. Selectia nominalizarilor va fi facuta in functie de creativitate, elemente de noutate si aspectul “special” al proiectului. Sunt cautate proiecte intr-adevar deosebite, care au avut o idee puternica sau o implementare inedita. Nu sunt admise proiectele personale, aplicatiile si campaniile de brand obisnuite, ci mai degraba programe si campanii speciale, abordari inedite, integrari online – offline originale, aplicatii (non-mobile) etc. La aceasta categorie se pot inscrie doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare.

BEST CREATIVE IDEA

Categorie deschisa ideilor din spatele campaniilor ori proiectelor digitale si din social media, desfasurate de brand-uri in ultimul an. La aceasta categorie poti fi propuse proiecte deja sugerate intr-o alta categorie, fara sa fi fost insa nominalizate la o editie anterioara. De asemenea, motivatia propunerii din formularul de participare trebuie sa sublinieze clar creativitatea, unicitatea, elementele diferentiatoare ale ideii. La aceasta categorie, un brand poate face o singura propunere.

BEST DIGITAL INNOVATION

Categorie dedicata proiectelor noi, care utilizeaza elemente, platforme sau tehnologii noi. Noutatea este asadar un factor diferentiator. Multe proiecte provin de obicei din randul brand-urilor care au facut experimente social media sau in online, asa cum altele sunt inscrise de persoane care experimenteaza noi tehnologii sau chiar inoveaza. Sunt acceptate doar proiecte lansate deja si care fie se adreseaza pietei noastre. La aceasta categorie pot fi inscrise doar proiecte care nu au mai fost nominalizate anterior. Un brand poate face maximum 3 propuneri.

BEST EXPERIENTIAL CAMPAIGNS

Categorie dedicata proiectelor speciale isi campaniilor care combina mediul online cu spatiul offline, initiate de companii si brand-uri, ce pun accent pe oferirea unei experiente inedite audientei. Selectia nominalizarilor va fi facuta in functie de creativitate si aspectul “special” al proiectului. Sunt cautate proiecte intr-adevar deosebite, care au avut o idee puternica sau o implementare inedita. Nu sunt admise proiectele personale, campaniile de brand si nici evenimente de genul concerte, festivaluri, meetups ori conferinte, dar sunt acceptate activarile creative ale brandurilor din cadrul evenimentelor. Un brand poate face maximum 3 propuneri. Contactati organizatorul pentru lamuriri suplimentare.

ABSOLUT ONLINE PERSONALITY OF THE YEAR

La aceasta categorie, pot fi propuse persoane active in mediul online, care se exprima prin intermediul blogurilor, comunitatilor si site-urilor si au o prezenta activa in retelele sociale. Persoane care au creat comunitati sau sunt recunoscute ca voci importante in diverse domenii. Persoane implicate in activitati online cu impact in randul unor grupuri sau comunitati. Premiul va fi desemnat atat prin votul juriului, cat si prin vot public online.

Juriu

Adrian Alexandrescu

Managing Director,

Interactions

Adrian Pavelescu

Managing Director,

Outbox

Alex Oancea

Marketing Manager,

VEKA Romania

Alexandra Caciur

Digital Experience Director,

Publicis Groupe

Alexandra Hustiu Bibire

Personal Branding & Marketing Strategist,

Brand & Build

Alexandru Kelerman

CEO

Kelermedia

Alexandru Tunaru

Digital Strategist,

Next advertising

Alin Vlad

Chief Marketing Officer,

Otter Distribution

Alina Damaschin

Managing Partner,

Rogalski Damaschin Public Relations

Alina-Ioana Petrea

Digital Strategist

Grapefruit

Ana Maria Diceanu

Managing Director,

Brain 4 Strategy

Ana Maria Ghiurca

Head of Digital Marketing

BCR

Ana-Maria Balan

Creative Director,

Porter Novelli Public Relations

Anabela Luca

Online Marketing Specialist,

AdLemonade

Anca Rancea

Consultant in comunicare,

Blind Carbon Copy

Anca Ungureanu

Identity&Communication Director,

Unicredit Bank

Andreea Bozoi

Head of Agency,

Fortuners

Andreea Dinescu

Managing Director,

Profero

Andrei Canda

Managing Partner,

Isense Solutions

Andrei Stoica

Managing Partner,

stoica.co

Andrei Ungureanu

Content & Creative Manager, CEE,

The Coca-Cola Company

Arnold Vieriu

Head of Social Media

Tribal Worldwide Romania

Bogdan Apostol

General Manager,

Voxline Communication

Bogdan Nitu

General Manager,

GMP / Webstyler

Bogdan Tomoioaga

Director Executiv,

GrafitiPR

Ciprian Susanu

General Manager

DareDigital

Claudia Tocila

Head of Marketing,

Vola.ro

Costinela Nistor

Marketing Manager

Zitec

Cristian Bolocan

Head of SEO,

SEO Cupcake

Cristian China Birta

Antreprenor digital asociat in agentia

Kooperativa 2.0

Cristian Florea

Consultant Social Media

Cristian Ignat

Fondator Canopy

Cristian Iosub

Digital Platforms Manager,

Conversion

Cristian Nicolae

CEO,

web2lead

Cristina Hanganu

Director de Comunicare & CSR,

Lidl Romania

Cristina Irod

Group Account Director,

Wunderman Thompson

Cristina Stanciulescu

Jurnalist

Peopleperson

Dan Dragomir

Blogger de tehnologie

Dan Virtopeanu

Managing Partner,

Breeze Mobile

Dana Nae Popa

Owner & Managing Director,

Pastel

Dorin Boerescu

CEO

2Performant.com

Dragos Smeu

General Manager,

Mavericks

Elena Sumudica

Social Media Manager Romania

Bitdefender

Gabriel Eremia

Marketing Director

Arctic

Gabriel Nedelea

Manging Partner,

Sunshine Digital

Gabriela Enescu

Managing Partner

Uppercase-Peregrin

George Raschitor

General Manager

SINAPS

Ioana Anescu

Director executiv,

IAB Romania

Ioana Chereji

PR Manager

UNTOLD & Neversea

Ioana Marzac-Sigarteu

CORPORATE COMMUNICATIONS MANAGER,

SAMSUNG

Ionela Buta

Executive Director,

MRM//McCann

Ionut Munteanu

Teacher, Speaker,

Digital Marketing Evangelist & Entrepreneur

Irina Roncea

Managing Director

Golin

Irina Scarlat

Global Head of Growth,

Revolut

Laura Nedelschi

Independent Creative Director

Laura Savu

Global Community Manager,

@TikTok

Laurentiu Dumitrescu

Managing Partner,

Digital Star

Madalina Constantin

Content & CIM

Chartered Marketer

Maia Novolan

CEO

Syscom Digital

Mara Gojgar

Fondator,

Confident Communications

Marian Hurducas

Marketing and Communication Strategy Consultant

Marius Davidoni

Founder,

Zona De Creatie

Matei Psatta

Co-fondator

TPS Engage

Matei Stoicescu

PR Manager,

Vodafone Romania

Mihaela Munteanu

Managing Partner,

Echipa de PR

Mihai Andrei

Managing Partner,

WebDigital

Mihai Baloianu

Digital Content Producer,

Baloianu Visuals

Mihai Bitu

Co-Founder,

Started.ro

Mihai Bonca

Senior Consultant,

Brand Architects

Mihai Dragan

COO,

Oveit

Mihai Tanase

Head of Digital & CRM,

Renault Romania

Monica Jitariuc

Managing Partner,

MSL The Practice

Mugur Patrascu

Managing Partner,

Screen Native

Patricia Borlovan

Managing Partner,

Peppermint Agency

Patricia Zegreanu

Marketing & Communication Manager

Porsche Romania

Raluca Duta

Digital Director

L'Oreal Romania

Raluca Kisescu

Creative Business Strategist,

Raluca Kisescu & Son

Raluca Nicolaescu

Head of Marketing

Mastercard Romania

Raluca Radu

Country Manager,

Answear Romania

Ramona Dumitru

Director Comunicare & Corporate Affairs,

Veolia Romania

Robert Katai

Digital Marketer & Content Strategist,

Bannersnack

Robert Trandafir

Strategy Director & Cofounder,

Gun Media

Romanita Oprea

Independent Communication Specialist

Roxana David

BizDev Fairy & Partener,

CREADIV

Roxana Dumitru

Marketing Director

De'Longhi Group

Roxana Iancu

Marketing Manager

HP Inc. Romania

Simona Andrei

Brand Manager,

Pernod Ricard Romania

Sorana Savu

Senior Partner,

Premium Communication

Tina Cretu

Senior Digital Marketing Manager,

KFC, Pizza Hut & Taco Bell

Tudor Galos

Senior Consultant,

Tudor Galos Consulting

Valentin Vacarus

Managing Director,

Godmother

Victor Rotariu

Head of Strategy, Content and Insights

Wavemaker

Vlad Popovici

Managing Director,

Kubis

  • Hosting by Host-Age.ro